|
Tym razem PLAKAT - na wystawie w Liceum PlastycznymW Galerii "Patio" - w budynku Liceum Plastycznego przy ul. Pereca 17- można oglądać wystawę plakatów wykonanych przez uczniów w pracowni projektowania graficznego profesora Michała Mazurkiewicza. Okazją do tworzenia tych realizacji jest setna rocznica ochrony własności intelektualnej i ogłoszony w związku z nią ogólnopolski konkurs na plakat. Plakat, będący artystycznym gatunkiem grafiki użytkowej, nie jest dyscypliną łatwą - mówi Mazurkiewicz.
Temat jakim jest zbliżająca się małymi krokami (bo w 2018 roku ) setna rocznica powstania Urzędu Patentowego także do prostych nie należy.
Uczniowie posługują się różnorodnymi środkami wyrazu, choć ta różnorodność może zaskakiwać widza swoistym minimum - skrótem myślowym zredukowanym do najprostszych form i kolorów. Dominuje czerwień i biel, bo w takich barwach jest też logo Urzędu. Patentowego.
Forma proponowana przez uczniów to celowe unikanie banalności
i dosłowności - mówi nauczyciel, a wystawa pokazuje, że pomysły przyszłych twórców są naprawdę zaskakujące. Autor projektu z Kostką Rubika mówi na przykład, że wybrał ten właśnie element bo - według niego - najtrafniej symbolizuje "złożoność myśli".
Warto dodać, że projektowanie graficzne jest jedną z najmłodszych specjalizacji nauczanych w tej szkole. Uczniowie rozwijają intuicję, wyobraźnię, sprawności manualne i techniczne, zdobywają wiedzę w zakresie obsługi graficznych programów komputerowych.
Przygotowują się do pracy na rynku reklamy, ucząc się takiego przekazu informacyjnego i formułowania plastycznej wypowiedzi, aby wykorzystując wizerunek graficzny nakłonić odbiorcę do skorzystania z oferty. Stosują środki od najprostszych - najmniejszych form graficznych, różnorodnych znaków, poprzez plakat czy opakowanie - do ruchomych struktur wizualnych nie zapominając, że do osiągnięcia komercyjnego celu niezbędna jest też estetyka.
Wystawa czynna jest do 6 grudnia.autor / źródło: I.Winiewicz-Cybulska dodano: 2016-11-20 przeczytano: 17857 razy.
Zobacz podobne:
Warto przeczytać:
|
|
|
|