|
Kazimierz Wielki honoruje twierdzę ZamośćZakładał miasta, zamki i twierdze w XIV wieku. Wzorem króla poszedł Jan Zamoyski, kanclerz i hetman wielki koronny w XVI wieku, realizując miasto i twierdzę murowaną. "Medalem im. Króla Kazimierza Wielkiego" za rekonstrukcję twierdzy uhonorowano Zamość.
To już kolejne wyróżnienie w tym roku za efektywne i efektowne wykorzystanie środków unijnych, zgodnie z wymogami sztuki konserwatorskiej.
Tym razem Konfederacja Budownictwa i Nieruchomości uhonorowała Hetmański Gród "Medalem im. Króla Kazimierza Wielkiego". Zamość reprezentowała Wiceprezydent Iwonna Stopczyńska, która z rąk wiceministra Olgierda Dziekońskiego z Ministerstwa Infrastruktury odebrała medal i dyplom im. Króla Kazimierza Wielkiego "za twórcze wykorzystanie środków unijnych przeznaczonych na rekonstrukcję twierdzy Zamość".
Uroczystości związane z obchodami Dnia Budowlanych, podczas których wręczane były nagrody odbyły się w piątek, 26 września w Muzeum Porczyńskich w Warszawie. Patronat nad Dniem Budowlanych sprawowali Marszałek Sejmu RP Bronisław Komorowski oraz Minister Infrastruktury Cezary Grabarczyk. W piątkowych uroczystościach brali udział przedstawiciele Kancelarii Prezydenta i Premiera, Ministerstwa Gospodarki, Ministerstwa Infrastruktury, Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego oraz Państwowej Inspekcji Pracy.
Jak mówi Karol Garbula, rzecznik prasowy Prezydenta Miasta Zamość, jest to kolejna nagroda dla Zamościa związana z rewitalizacją substancji zabytkowej. W kwietniu br. Generalny Konserwator Zabytków przyznał Prezydentowi Miasta Zamość wyróżnienie za przeprowadzenie kompleksowego remontu konserwatorskiego przyrynkowych kamienic mieszczańskich wraz z wystrojem sztukatorskim i kamieniarskim.
Języczkiem uwagi pozostaje fakt, że twórcą efektownego medalu z popiersiem Kazimierza Wielkiego jest rzeźbiarz Tomasz Bełech, nauczyciel rzeźby w zamojskim Państwowym Liceum Sztuk Plastycznych im. Bernarda Morando w Zamościu.autor / źródło: Teresa Madej dodano: 2008-09-30 przeczytano: 16561 razy.
Zobacz podobne:
Warto przeczytać:
|
|
|
|