|
W bursie śpiewali piosenki GrechutyJuż po raz VI w Bursie Międzyszkolnej Nr 2 w Zamościu, odbył się Przegląd Poezji Śpiewanej im. Marka Grechuty. Konkursowi patronuje Lubelski Kurator Oświaty. Od sześciu lat, do rywalizacji przystępuje młodzież, reprezentująca bursy i internaty województwa lubelskiego. W tegorocznej edycji przeglądu wystąpiło 9 wykonawców.
Zaprezentowali po dwa utwory, jeden z repertuaru Marka Grechuty oraz drugi - wybrany z repertuaru Ewy Demarczyk, Mariusza Lubomskiego, Edyty Gepert, Natalii Kukulskiej, Stana Borysa, Tadeusza Woźniaka i Starego Dobrego Małżeństwa.
Jury w składzie: Janina Gąsiorowska, Katarzyna Kuśmierczyk, Irena Dożyńska, Tomasz Ziąbkowski oraz Grzegorz Szostak, po wysłuchaniu uczestników konkursu, postanowiło przyznać trzy nagrody i dwa wyróżnienia.
Pierwsze miejsce jurorzy przyznali Justynie Branewskiej z Bursy Szkolnej Nr 2 w Lublinie. Zwyciężczyni przeglądu zaśpiewała "Ojczyznę" Marka Grechuty i "Jaskółkę uwięzioną" Stana Borysa.
Drugie miejsce zajęła Anna Sosik z Bursy Szkolnej Nr 1 w Lublinie za wykonanie "Ojczyzny" Marka Grechuty oraz "Spacerologii" Mariusza Lubomskiego.
Ostatnie miejsce na podium przypadło w udziale Klaudi Steć z Bursy Międzyszkolnej Nr 2 w Zamościu. Reprezentantka gospodarzy zaśpiewała "Serce" Marka Grechuty i "Rebekę" Ewy Demarczyk.
Dwa równorzędne wyróżnienia jurorzy przyznali Agacie Zielonce z Internatu Zespołu Szkół Budowlanych i Ogólnokształcących z Biłgoraja za wykonanie "Ocalić od zapomnienia" Marka Grechuty i "Szukaj mnie" Edyty Gepert oraz Anna Pogudź z Internatu Zespołu Szkół Nr 3 w Tomaszowie Lubelskim za wykonanie "Śnij bajki śnij" Marka Grechuty oraz "Dłoni" Natalii Kukulskiej.
Wszyscy uczestnicy otrzymali atrakcyjne nagrody, ufundowane przez BZ WBK oddział Zamość i Lubelskiego Kuratora Oświaty.
Na wnioski uczestników i Jurów, organizatorzy rozpatrują poszerzenie kolejnych edycji przedsięwzięcia o młodzież szkół ponadgimnazjalnych województwa lubelskiego. autor / źródło: AZ dodano: 2013-04-18 przeczytano: 17076 razy.
Zobacz podobne:
Warto przeczytać:
|
|
|
|